I den moderne verden bruger flere og flere mennesker internettet, og med brugen af internettet kommer ofte også brugen af de sociale medier. Engang var det mest unge, man fandt på denne platform, men i dag når det ud til unge såvel som gamle. Derfor er det også optimalt, hvis man som virksomhed er på de sociale medier. Som virksomhed bliver man nødt til at befinde sig der, hvor kunderne befinder sig, hvis man ønsker at tiltrække nye af slagsen, og i dagens Danmark er det netop på internettet og de sociale medier – faktisk er det mere end 60 procent af alle danskerne, der bruger de sociale medier, hvilket betyder, at der er en potentiel chance for at nå ud til rigtig mange mennesker her.
Ved at benytte de sociale medier kommer I tættere på kunden. For det første bliver det lettere for kunden at kontakte jer, da de f.eks. på Facebook kan sende jer private beskeder såvel som skrive på jeres væg med spørgsmål, efterspørgsler mv. For noget andet bliver det også lettere for jeg at undersøge, hvilken målgruppe i helt konkret rammer. Målrettelse af markedsføring bliver hermed nemmere, da i har fri adgang til de fleste af jeres kunders alder, placering mv. igennem deres online brugere.
Med sociale medier kommer også stor synlighed, hvilket knytter sig lidt til det forrige punkt, da det betyder, at kunderne ikke blot kan stille offentlige spørgsmål, men også give offentlige klager. Dette behøver dog ikke at være en negativ ting. Det kan nemlig hurtigt vendes til noget positivt, hvis blot I sørger for at håndtere klagen ordentligt. Sådan en offentlig håndtering bliver set af mange, og hvis du har gjort det rigtigt, vil kunderne opfatte virksomheden som seriøs omkring sin kundehåndtering og -service.
En anden fordel ved synlighed er, at I hurtigt kan skabe opmærksomhed omkring jeres brand og hermed styrke det, da I igennem delinger og likes vil nå ud til et bredere og bredere publikum.
Hvis I sørger for at linke til jeres virksomheds hjemmeside, når I laver opslag på de sociale medier, vil I skabe større trafik på denne, hvilket betyder, at Google opfatter jeres virksomhed som interessant og positivt, og det giver jer en markant bedre rangering på Google, når der bliver søgt på noget, der kan knytte sig til jer.
Som det bliver nævnt i første punkt, bliver det lettere for jer at markedsføre jer, hvis I er på de sociale medier, da I hurtigt kan lave en undersøgelse af, hvem jeres målgruppe er. Denne målrettelse af reklamer sørger også for, at I ikke spilder ressourcer på en målgruppe eller et segment, som I alligevel ikke rigtig rammer, og det kan derfor komme jer økonomisk til gode at være på de sociale medier.
Det er ikke kun potentielle og eksisterende kunder, som I finder på de sociale medier. Jeres konkurrenter vil nemlig også befinde sig her. Dét i sig selv burde være grund nok til, at I skal få jeres virksomhed på de sociale medier. Hvis ikke I følger med på moden, risikerer I at gå glip af kunder eller lige frem miste nogle til konkurrenterne.
Mandøvej 12
4060 Kirke Såby
+45 61 12 42 11
info@greenwebdesign.dk
CVR: 37787701
Tlf: Man-fre: 09:00 - 15:00